dijous, 17 de setembre de 2015

CRITERIS PER A UNA REVOLUCIÓ TÈXTIL

Com ja vam explicar a l'últim butlletí, les persones que formem part de la Revolució Tèxtil hem estat pensant en quins haurien de ser els criteris per respondre a la pregunta "Què distingeix el consum de moda ètic de qualsevol altre tipus de consum del tèxtil?"

Per respondre a aquesta pregunta, doncs, hem establert una sèrie de criteris a seguir . És evident que no tots els projectes / creadors del tèxtil / i grups consumidors complirem tots els criteris ja que vivim a un món globalitzat immers en una lògica capitalista que ens dicta quin tipus de consumidors i / o creadores hem de ser. Malgrat tot, al nostre abast hi ha moltes accions positives que podem dur a terme per fer un consum / producció ètica de la roba. 


CRITERIS LABORALS

  • Que el treball no sigui forçat i sigui escollit lliurement.     
  • Que no hi hagi treball infantil ( considerem a partir de 15 anys).
  • Que els treballadors i les treballadores tinguin garantit el dret a organitzar-se, escollir els seus representants i, si ho volen, afiliar-se al sindicat de la seva elecció.
  •  Que es pagui un sou digne i que les jornades laborals no superin les 48h setmanals i les 12h extres ( a més, aquestes hores extres han d'estar retribuïdes degudament).
  • Que les condicions de treball siguin segures.
  • Que les empreses es comprometin a signar un codi ètic amb els punts anteriors i que hi hagi mecanismes eficaços per a controlar el seu compliment.

CRITERIS SOCIALS

  • Que les campanyes publicitaries no incloguin continguts sexistes ni cap altre estereotip de raça, nacionalitat, etc. 
  • Afavorir projectes (especialment locals) que tinguin un rerefons social: integració laboral de persones amb risc d'exclusió social, reinserció, persones amb diversitat funcional...
  • Afavorir les marques i dissenyadors interessants en l'intercanvi estètic entre cultures per sobre de les marques i dissenyadors que practiquen l'apropiació cultural.  
  • Afavorir el comerç de proximitat en tant aquest afavoreix la petita empresa i dinamitza els barris, ajudant per tant a crear teixit social.
  • Que les marques i establiments respectin la llengua o llengües i cultura pròpies del territori on s'estableixen.


CRITERIS MEDIAMBIENTALS

  • Afavorir el comerç de proximitat en tant aquest deixa una menor petjada ecològica. 
  • Afavorir els comerços que utilitzen teixits de fabricació ecològica, packaging ecològic o que utilitzen transports marítims en el desplaçament de la seva mercaderia.
  • Afavorir a les empreses que elaboren un codi ètic mediambiental i que hi hagi mecanismes eficaços per a controlar el compliment d'aquest codi. 
 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada